Izglītība | |
---|---|
1984 | T.Zaļkalna Valsts Mākslas akadēmijas glezniecības nodaļa |
1977 | J.Rozentāla Rīgas mākslas vidusskola |
Izstādes | |
2020 | Rīgas Centrālajā bibliotēkā |
2018 | Cēsu izstāžu namā |
2012, 2014 | Salacgrīvas muzejā |
2011 | Rūjienas izstāžu zālē |
2008 | Valmieras muzejā |
1992 | Zinību nama izstāžu zālē |
1989, 1990 | Izstāžu namā Jāņa sēta |
Kā arī citur 1996., 1999., 2002., 2009., 2010., 2011. gadā | |
Grupu izstādes Latvijā un ārzemēs | |
Gleznas atrodas Latvijas Mākslinieku savienības, Latvijas Kultūras ministrijas, Salacgrīvas muzeja kolekcijās un privātkolekcijās Latvijā un ārzemēs. | |
Darba pieredze | |
Kopš 1986 | Pedagogs Māras Muižnieces Rīgas Mākslas skolā |
Kopš 2010 | Projektu vadītājs Māras Muižnieces Rīgas Mākslas skolā |
Cita pieredze | |
Latvijas Mākslinieku savienības biedrs | |
1994, 1995,1998, 2011, 2013, 2014, 2015 | Bērnu un jauniešu mākslas projektu vadīšana |
2016 | Performance „Mežs” (sadarbībā ar Ingu Tropu) Ģertrūdes ielas teātrī – projekta vadītājs |
2013 | Performance „Radīšana” (sadarbībā ar Ingu Tropu) Ģertrūdes ielas teātrī – projekta vadītājs |
Prasmes | |
Latviešu, krievu, angļu valoda, Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign | |
Apbalvojumi | |
2000. g. 17. martā | LR Kultūras ministrijas Atzinības raksts par koncepcijas un projekta izstrādāšanu Latvijas mākslas izstādei “Mākslinieki bērniem. Bērni par mākslu”. un pedagoģisko jaunradi skolotāja darbā |
2014. g. 10. aprīlī | Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Gada balva “Baltais zvirbulis” par novatorisku pieeju izglītības programmu pilnveidošanā |
2017. g. 27. februārī | Latvijas Nacionālā kultūras centra Atzinība par ilggadēju un nozīmīgu pedagoģisko darbu |
Publikācijas | |
Komikss “Kurbads”, izdevniecība Liesma | |
Komikss “Kaugurieši”, Žurnāls Liesma | |
Ilustrācijas sarunvalodas vārdnīcai, izdevniecība Zvaigzne ABC | |
Grāmatas iekārtojuma un vāku dizains “Kas Tevi sargā?”, izdevējs “Likuma vārdā”. Elektroniskā grāmata mācību metodiskais līdzeklis “Klusā daba. Meklējot neparasto parastajā”, KRIIC |
Par mani
Zīmēju un gleznoju visu mūžu. 6 gadu vecumā ķēros pie sengrieķu mītu ilustrācijām. Kopš tā laika bieži atrodu impulsus savām gleznām un zīmējumiem dažādos tekstos. Jau ilgāku laiku tie pārsvarā ir Bībeles sižeti. Vienmēr esmu vērojis kokus. Esmu pārliecināts, ka viņu vidū ir daudz spilgtu personību, kuras vērts portretēt.
Vienmēr esmu vērojis kokus. Esmu pārliecināts, ka viņu vidū ir daudz spilgtu personību, kuras vērts portretēt.
Manu mākslas studiju aizsākums bija tradicionāls: kuba perspektīvas attēlošanu man centās iemācīt vecākais brālis Ivars. Sekoja 12 gadi, mācoties glezniecību Jaņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolā un Teodora Zaļkalna Valsts mākslas akadēmijā.
Noticis tā, ka, tiklīdz pabeidzu mācības, tā tūlīt sāku mācīt citus. Kopš 1986. gada esmu Māras Muižnieces Rīgas Mākslas skolas pedagogs. Līdztekus darbam skolā, esmu strādājis arī kā grafiskais dizainers un maketētājs, tomēr vienmēr esmu turpinājis radīt gleznas un zīmējumus. Priecājos par ikvienu iespēju sarīkot izstādes. Tās ir notikušas gan mākslas galerijās, gan baznīcu zvanu torņos un pagrabos, arī izstāžu zālēs, Valmieras un Salacgrīvas muzejos un citur.
Gleznojot man svarīgi, ka varu izmēģināt un eksperimentējot lietot visdažādākos rīkus, materiālus un vielas: eļļas, akvareļa un akrila krāsas, pasteļus, tušas, mārkerus, aerosolus un smidzinātājus, lakas un pernicas, līmes, vasku, smiltis, kvēpus, pelnus, papīru, marli, audeklu, koku, akmeni. Tas mani iedvesmo un rauj uz priekšu aizvien jaunos meklējumos. Agrāk gleznoju, liekot uz audekla sīkus krāsas punktiņus, tagad vairāk, šļakstot un laistot krāsu, vai bārstot dažādus pulverus un pamīšus zīmējot ar līniju. Nesasaistu sev rokas ar kādu vienreizēju “personisko rokrakstu”. Patīk būt brīvam un darīt visu, kas vien ienāk prātā. Ne jau vienmēr tas ir tikai prieks, bet pārsvarā – jā. Laba vieta kur būt – iepretī savai iesāktajai gleznai, cenšoties saprast, kā tā turpināsies.
Laba vieta kur būt – iepretī savai iesāktajai gleznai, cenšoties saprast, kā tā turpināsies.
